Ce trebuie să învățăm din accidentul lui Șerban Huidu

Accidentul pe care Șerban Huidu l-a provocat azi a fost deja întors pe toate părțile. Am observat atitudini corecte și atitudini incorecte, în ultima tipologie înscriindu-se din păcate și cele de tipul “sunteți niște răi care dați într-un om atunci când el e jos”. Spun asta pentru că nu Huidu e jos, ci cei doi nefericiți din Logan. Dar despre asta a scris mai multe Liviu.

Eu mă ocup de altceva. Și ce vreau să subliniez în toată această poveste sunt niște lucruri care din păcate au rămas nepovestite în cursul evenimentelor.

1. Purtați dracu’ centura de siguranță. În față și în spate. Sunt absolut sigur că 99.9% dintre românii care se așează pe bancheta din spate merg fără centura cuplată. Sunt 100% sigur că pasagerul care acum e în comă la spital ar fi scăpat mult mai ușor dacă ar fi avut centura, așa cum sunt la fel de sigur că cel puțin unul dintre morții din Logan au avut de tras și pentru că pasagerul din spate s-a rostogolit peste scaunele frontale. Iar copiii lui Huidu și dădaca lor nu ar fi avut niciun motiv să fie la spital la ora asta dacă ar fi avut centurile cuplate așa cum trebuie. Implicit pe scaunele speciale pentru copii, care și alea sunt de diferite feluri. Vă reamintesc faptul că, la impact frontal la 80 de km/h, pasagerul din spate se transformă într-o ghiulea cu masa sa înzecită.

2. Nu în ultimul rând, atunci când vă cumpărați o mașină, folosiți naibii banii pe care îi dați de exemplu pe trapă pentru a vă burduși mașina cu airbag-uri. Nu se știe când un SUV va încerca să depășească pe linia continuă (chiar și dacă depășirea e unei căruțe sau a unui biciclist beat). E bine să îți iei măsuri de precauție. Uneori, faptul că ai cruci atîrnate de parbriz nu te salvează de un cap de stâlpul din oțel al mașinii.

3. Mai citiți o dată asta. Și confruntați cu ce s-a întâmplat azi. Și mai citiți o dată. Și luați-vă măsuri.

A jucat fotbal 12 ani doar pentru a avea pe ce să dea vina ulterior pentru că s-a îngrășat. Acum joacă tenis la nivelul tălpii de șlap. Mare fan al tuturor echipelor defuncte din România, deci mizați pe el pentru o analiză obiectivă, pentru că practic nu are ce să mai piardă. În cealaltă viață e jurnalist auto și-i stresează pe toți obligându-i să-și lege centurile de siguranță.

12 Comentarii

  1. Unele comentarii de pe twitter au fost rautacioase. Poate de aici si o astfel de replica. N-am urmarit time-line-ul decat vreo cateva minute dupa ce am auzit stirea. Cel putin asta a fost impresia mea. Am evitat sa mai citesc ceva dupa aceea…
    Daca esti un om normal, te marcheaza si daca omori un caine cu masina. Nu cred ca ii e bine nici lui Huidu, chiar daca e culpa lui. Dar daca era un nimeni (adica nu era cineva din media), astazi am fi avut o duminica fara tweet-uri legate de victime si “calai”.
    In rest, asa e: centura si airbag-urile salveza vieti.
    La fel si drumurile bune, cu patru benzi, daca autostrazi n-avem, anvelopele de iarna…
    Dar mai ales un comportament rutier responsabil. In fata unui tir de 20 de tone, toate airbag-urile din lume nu-ti mai salveaza viata.
    Probabil ca astazi a fost exclusiv vina lui. Macar sa invatam cate ceva din ambele parti, victime si supravietuitori.

    • ‘neata… eu tind sa cred ca ori nu va pricepeti la domeniul auto ori nu vreti sa vedeti si aberati cu centurile. In cazul de fata impactul a fost undeva la 90 km/h masina lui huidu si vreo 50 loganul. jeepul avea inainte de impact 30-40 km in plus. centurile nu isi mai aveau rostul jeepul a ajuns pana la scaunul soferului! singura lor sansa era sa nu aiba centurile si sa zboare din masina inainte de a fi facuti pilaf. o sa il scoata ca a avut o pierdere de cunostinta ( implicit nu va mai avea niciodata dreptul de a mai conduce), i se va da un an de parnaie cu suspendare pentru omor din culpa si asta e.

    • ps: centurile trebuie purtate tot timpul, dar acum chiar nu isi aveau rostul…

    • Nu prea ai avut rabdare sa citesti textul, este?

  2. Textul e interpretabil. Sfatul cu centurile e bun, si cu faptul ca cel din fata are de suferit din cauza celui din spate fara centura care il striveste de bord / volan, dar in cazul de fata jeepul a ajuns cu botul pana la scaunul soferului loganului. a fost facut praf. nu au avut nicio sansa.

  3. Toate analizele astea par un fel de “daca si cu parca” dus la extrem. Mai pot schimba ceva acum?
    (Trolling) E o fraza superba si merita subliniata: “eu tind sa cred ca ori nu va pricepeti la domeniul auto ori nu vreti sa vedeti si aberati cu centurile”

  4. anvelope de iarna !
    nu de vara, nu all seasons.
    si sa fie in numar de 4, nu 2

  5. Fantastic goods from you, man. Blogul lui MeÅŸter · Ce trebuie să învățăm din accidentul lui Șerban Huidu I have understand your stuff previous to and you are just extremely wonderful. I actually like what you have acquired here, certainly like what you are saying and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still care for to keep it wise. I can’t wait to read far more from you. This is actually a wonderful Blogul lui MeÅŸter · Ce trebuie să învățăm din accidentul lui Șerban Huidu informations.

Leave a Reply to Cosmin Cancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.