După 85 de ani

14 aprilie 1927, ora 10. Pe poarta unei fabrici din Göteborg ieşea prima maşină construită de o marcă necunoscută. Nimeni nu îndrăznea să se gândească foarte departe, chiar dacă numele ales al noii mărci ar fi putut fi un indiciu al faptului că povestea va merge mai departe decât părea în acel moment. Numele maşinii era ÖV4, prescurtare de la “Öppen Vagn 4 cylindrar”, adică “Maşină Deschisă cu patru cilindri”. Toţi cei din interior l-au poreclit însă “Jakob” pe primul ÖV4, chiar dacă în scripte apare cu denumirea oficială.

În clasicul stil nordic, suedezii nu au avut pusee de personalitate, Gustav Larson şi Assar Gabrielsson preferând să denumească marca după ceea ce ar fi putut fi, şi nu după propriile nume, un obicei foarte des întâlnit în lume în acel moment.

La exact 85 de ani distanţă de la acel moment, pe poarta aceleiaşi clădiri din Göteborg, păstrată aproape intactă, iese Jakob. La mulţi ani, Volvo!

P.S. Acum un an am avut ocazia de a-i vizita pe cei de la Volvo acasă la ei. Reportajul – unul care atinge aspecte din viaţa atât de plăcută a suedezilor – este AICI.

 

A jucat fotbal 12 ani doar pentru a avea pe ce să dea vina ulterior pentru că s-a îngrășat. Acum joacă tenis la nivelul tălpii de șlap. Mare fan al tuturor echipelor defuncte din România, deci mizați pe el pentru o analiză obiectivă, pentru că practic nu are ce să mai piardă. În cealaltă viață e jurnalist auto și-i stresează pe toți obligându-i să-și lege centurile de siguranță.

Un Comentariu

  1. Ciudat e faptul e ca o astfel de masina costa de 100 de ori mai mult, stiu un model anume de masina care e destul de veche care chiar imi place mult.

Leave a Reply to Dr. Slabescu Cancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.