Maşini inutile?

Am avut astăzi în redacţie o discuţie legată de rolul break-urilor ultrasportive, cum sunt Audi S4 Avant, Opel Insignia OPC Sports Tourer sau viitorul M3 break, despre care cei de la Bimmer File spun că e pe ţeavă. Personal nu văd rostul unor astfel de maşini în afara eternei discuţii “eu am modelul de nişă cel mai rapid de pe piaţă”.

Break-ul este o maşină de familie prin excelenţă. Dacă vrei sportivitate, îţi iei RS4 şi atât. dacă vrei să-ţi cari familia, îţi iei A4 Avant, eventual cu un motor ceva mai serios şi atât. Pentru ce naiba ai nevoie de 350-400-500 de cai pe un break? Apropo, logica “două maşini într-una singură” nu ţine aici. Pentru că o astfel de maşină costă 70-80 de mii de euro. Iar dacă ai banii îştia îţi permiţi în mod sigur atât un break, cât şi o sportivă adevărată.

În plus, niciun om cu creierii încă întregi nu-şi va duce copiii la şcoală cu o maşină care ajunge la 100 km/h în 5 secunde. E ca şi cum ai pune un motor V8 pe un monovolum. Are exact atâta logică câtă ar avea un 1.2 turbo de 105 cai pe Nissan GT-R, de exemplu.

Şi toate vin de la nemţi, oameni de la care te-ai aştepta să fie, totuşi, coerenţi şi calculaţi.

A jucat fotbal 12 ani doar pentru a avea pe ce să dea vina ulterior pentru că s-a îngrășat. Acum joacă tenis la nivelul tălpii de șlap. Mare fan al tuturor echipelor defuncte din România, deci mizați pe el pentru o analiză obiectivă, pentru că practic nu are ce să mai piardă. În cealaltă viață e jurnalist auto și-i stresează pe toți obligându-i să-și lege centurile de siguranță.

5 Comentarii

  1. Bai Mesterica….ufff. Daca ai un RS6…asta nu inseamna ca si trebuie sa pui la lucru aia 580 CP cand duci copilu la gradinita. Ori lansezi polemici de genul asta doar asa sa iti faci trafic pe www-ul asta, si atunci inteleg, dar daca ai realmente o nedumerire legata de rostul acestor atelaje… nu e bine. Pe acelasi sistem de ce un Ferrari 4×[email protected]!%$%!#$^. Eu unul cred ca as fi un potential client de Megane Sport Tourer RS, da nu cred sa se intample asta.

    • Eu vreau argumente, nu preferinţe :)

      Dar tot e bine dacă vrei Megane Sports Tourer RS. Până să vină animalul cel mic ai fi vrut RS coupe. În scurt timp mergi doar pe Sports Tourer.

      Uite-aşa ne plafonăm :))

  2. Mircea ma dezamagesti, o iei pe aratura!
    Pai pe logica asta nu inteleg nici cocalarii de ce ti-ai cumpara un break in loc de o limuzina(sedan) sau de ce se fac si alte masini in afara de Mercedes si Bmw.

    Eu vreau M3 break si cu remorca sa duc motocicleta la tavaleala in noroaie.

    PS. Argumentul suprem: Se fabrica deoarece exista cerere. Piata face regulile.

    Bafta prietene.

    • Neee… Logica break-ului e evidenta. La fel a monovolumului. Logica unui compromis prin care doua masini devin una singura la 80.000 de euro este insa o tampenie. BTW, e foarte probabil sa nu mai fie produse, din ce am vorbim cu niste… oameni de incredere din interior.

      Deci: M3 da, Seria 3 Touring da. A4 Avant da, RS4 da. Toate da. Dar nu cu 500 de cai. E un compromis mult prea scump pentru a exista.

      Exista cerere pentru orice daca o produci. Asa cum gsp produce cererea pentru articole de cacat, de exemplu :)

  3. Atat timp cat se vand inseamna ca nu sunt inutile. Sunt oameni carora pur si simplu le place cum arata un break, si atunci ideea de a avea o masina sport si break in acelasi timp le pare a fi extraordinara.

Leave a Reply to Gabriel Baciu Cancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.