Test în 1000 de caractere: Porsche 911

Un jurnalist auto are câteva vârfuri ale carierei de-a lungul anilor în care își desfășoară activitatea. Iar acestea sunt legate fie de interviuri cu personalități care au schimbat industria, fie de teste cu modele care au răsturnat reguli și logici. Ei bine, Porsche 911 – un model cu aproape 50 de ani de carieră de piață – se numără printre puținele mașini ale căror teste pot fi trecute în CV.

Am testat noua generație 991 a lui Porsche 911 în California. E o mașină pur sportivă, cu un sunet de motor care te sperie încă de la prima cheie. Fascinante la 911 sunt semnalele clare pe care ți le dă despre viitor, deși modelul are rădăcini estetice clare ancorate elegant în trecut.

După ce vei testez Porsche 911 îți sai seama că transmisiile manuale vor dispărea în scurt timp, pentru că cele automate cu dublu ambreiaj sunt mult mai performante și econome când sunt create cu cap. Plus mai confortabile. Pentru că, în modul normal, 911 poate fi condus fără probleme de oricine. Pentru ca apoi, în modul Sport Plus, sportive Porsche să se transforme într-o mașină de circuit. Fără exagerări. 911 stă pe șosea așa cum nu am mai văzut vreo mașină stând în viraje.

A jucat fotbal 12 ani doar pentru a avea pe ce să dea vina ulterior pentru că s-a îngrășat. Acum joacă tenis la nivelul tălpii de șlap. Mare fan al tuturor echipelor defuncte din România, deci mizați pe el pentru o analiză obiectivă, pentru că practic nu are ce să mai piardă. În cealaltă viață e jurnalist auto și-i stresează pe toți obligându-i să-și lege centurile de siguranță.

3 Comentarii

  1. Singura problema a cutiei de viteze cu dublu disc este greutatea, iar la Porsche asta este o problema. Seful de proiect al lui Porsche GT2 997 imi spunea odata ca au luat si ei in considerare o asemenea transmisie pentru GT2, dar asta insemna sa adauge 25kg(!!!) in spatele puntii spate, adica exact acolo unde nu are nevoie un Porsche de o masa suplimentara. Pentru o masina de curse, asta este o problema. Pentru una de strada in schimb se poate rezolva mai usor. La o masina cu motor fata tractiune spate problema este si mai simpla, pentru ca poti face o transmisie transaxle.
    Dar sunt de acord: un Porsche 911 este ceea ce se poate numi pe drept cuvand un “daily driver supercar”.

    • Tudor, au lucrat din greu la capitolul distrubuția maselor pe noua generație. Iar cutia e, zic ei, îmbunătățită față de cea anterioară. Cert e că PDK-ul are un consum mai bun cu un litru decât manuala. E enorm.

Leave a Reply to Tudor Cancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.