Toyota GT 86 – urmașul lui Supra

Aceia dintre voi care cunoșteau mașinile și acum 10 ani își amintesc cu siguranță de Toyota Supra. Un model pe care l-am admirat cu toții pe abțibildurile gumelor Turbo sau, mai târziu, din The Fast and the Furious, Supra era un coupe sportiv compact și o versiune ceva mai dinamică a lui Toyota Celica, o altă mașină a japonezilor care a fascinat fanii modelelor sport ale vremii respective. Ei bine, chiar dacă în ultimii ani și-a dezvoltat o gamă care a pus accentul mai degrabă pe familie și a devenit un reper în domeniul mașinilor eco prin Prius și întreaga familie de monovolume sau mașini de oraș derivată din acest model hibrid, Toyota nu a uitat niciodată faptul că Supra are nevoie de un urmaș. Cred că acesta, chiar dacă nu mai vorbim de aceleași cifre radicale și de aceleași caracteristici dinamice ale modelului japonez, poate fi considerat – măcar estetic – un descendent de departe al fostului coupe japonez. Dezvoltat împreună cu Subaru, noul Toyota GT 86 – care are denumiri diferite în Japonia (Toyota 86) și în SUA (Scion FR-S) – vine cu un design care ne arată că Toyota nu s-a plafonat de tot în zona modestă a tabloului estetic. Motor de 2.0 litri și 200 de cai, dimensiuni ultracompacte. Promite mult, iar mie-mi place în draci. Mai multe informații găsiți aici.

A jucat fotbal 12 ani doar pentru a avea pe ce să dea vina ulterior pentru că s-a îngrășat. Acum joacă tenis la nivelul tălpii de șlap. Mare fan al tuturor echipelor defuncte din România, deci mizați pe el pentru o analiză obiectivă, pentru că practic nu are ce să mai piardă. În cealaltă viață e jurnalist auto și-i stresează pe toți obligându-i să-și lege centurile de siguranță.

9 Comentarii

  1. @curs valutar

    Not known. Vine în Europa la vară. Britanicii zic ceva de 28.000 de lire sterline.

  2. Le cam incurci. GT86 e urmasul lui AE86 (hence the name, duh). N-are nicio legatura cu Supra, care numai coupe sportiv compact nu era, pe langa faptul ca nici Celica n-avea nici in clin nici in maneca ceva cu Supra.

    Daca vine la 25-28 mii euro in UE ar putea musca ceva din piata hot hatch-urilor, lucru pe care il asteptam cam demult. RWD>FWD cand e vorba de sportivitate. :)

    • Cosmin, lasa-ma sa visez :) Am mai avut discutia asta si in alt context, cu alte persoane. Evident ca fortez nota, dar eu unul il vad pe GR 86 ca pe o masina cu caracteristici echivalente cu AE86, dar cu o fata care aminteste de Supra. Au amestecat in ele pan-a iesit un mix bun. In rest, din ce stiu, primul Supra a fost dezvoltat cu pornire de la Celica. Dar voi sapa, daca esti sigur ca nu-i asa.

      Edit: Prima generație Supra s-a numit Celica Supra. Tocmai pe linia înrudirii estetice cu Supra. Ulterior, pentru că lumea le confunda iar publicul avea impresia că e aceeași mașină, Toyota a “despărțit chirurgical” modelele, astfel că fiecare-a luat-o pe drumul lui.

  3. Nu ma cheama Cosmin. :)
    Da, ai dreptate legat de prima generatie a Suprei, uitasem complet de derivarea din Celica, my bad. Dintre BRZ si GT86, ce ai alege? Din ce am inteles, BRZ-ul cred ca o sa fie ceva mai uratel, dar mai potent din punct de vedere sportiv, iar pretul asemanator. Tough choice.

  4. Dacă aş fi pus în situaţia de a alege, aş alege BRZ. E mult mai normal să ai un Subaru boxer decât un Toyota boxer. Chiar dacă e cam ciudat să ai un Subaru fără AWD :) Oricum, e interesant modul în care le-au combinat. Şi mai interesant va fi modul în care vor alege să le prezinte pe piaţă.

    Scuze, dimineaţă văzusem un s după “com”. Era prea devreme, se pare :)

  5. Si eu tot BRZ, cam din acelasi motiv, plus ca ma simt un pic mai aproape de Subaru decat de Toyota. :) Desi, intradevar, e ciudat un Subaru sportiv fara AWD, parca totusi se potriveste mai bine propulsia cu o astfel de masina, la fel cum AWD se potriveste mai bine decat RWD cu un STI.

    Ce frumos ar fi ca noile BRZ si GT86 sa (re)introduca trendul micilor coupe-uri cu propulsie si oarecum ieftine printre producatorii europeni, cum era prin anii ’60. O Dacia coupe cu RWD, vreo 1200kg, motor de Clio Sport si pret undeva sub 20.000 de Euro cred ca ar face ravagii in nisa asta, plus ca ar fi o baza buna pentru o competitie monomarca, deci ar castiga si marketing-ul din afacere – probabil ceva mai mult decat din Trofeul Andros. :P

    “handle-ul” meu vine de aici: http://www.youtube.com/watch?v=xII8vQvSUkw

  6. Ideea n-ar fi rea, doar că Dacia are nevoie de volume. Iar pe sportive nu au existat niciodată volume. Conceptual pot să-l producă “cea mai ieftină maşină sport”. Singura soluţie ar fi o versiune sportivă a vreunui model. Din păcate, nu se pretează niciunul din gamă în momentul ăsta la aşa ceva.

  7. Din pacate asa este, asta fiind si unul dintre motivele pentru care nu prea inteleg cum de s-au hotarat cei de la Toyota/Subaru sa produca modelele astea doua (trei, sa zicem, cu FR-S).
    Mircea, lasa-ma si tu sa visez! :)

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.